WallaMe: laat de creatieve tijger in jezelf los

Wallame

Met WallaMe maak je digitale kunst in een handomdraai. Maak een foto van een muur en versier deze foto met stickers, teksten en wat je er ook maar op wilt tekenen of schrijven. Zo krijg je je eigen digitale graffiti. Geen mooie muur in de buurt? Gebruik dan een van de bestaande foto’s om creatief aan te kleden. Ook leuk: kijk naar de creaties van anderen en geef je mening. Hoe meer creaties en reacties, hoe meer het gaat leven waardoor het uiteindelijk een echt werkwoord wordt: WallaMe, WallaYou, WallaWe…

Augmented Reality

Het wordt nog mooier: je kunt zien welke WallaMe’s er in de buurt zijn. Ga naar deze plek toe, richt je toestel erop en wow: je ziet het beeld in augmented reality. Dit houdt in dat de omgeving die je ziet, verrijkt wordt met digitale informatie die erover heen gelegd wordt en die je bekijkt via een digitaal apparaat zoals je smartphone of tablet. Hierdoor lopen de echte wereld en de digitale wereld  in elkaar over. Dit is een interessante ontwikkeling omdat veel bedrijven zoals Google, Microsoft en Apple de toekomst zien in augmented reality. De omzet voor deze technologie wordt voor 2016 ingeschat op 3 miljard dollar (tegenover 21 miljoen dollar in 2010). Ook IKEA geeft consumenten de mogelijkheid om voorwerpen in de catalogus tot leven te wekken. En Bol.com verbetert het gebruiksgemak doordat je een bestelling kunt laten plaatsvinden door de camera van je telefoon voor een artikel te houden.

Augmented reality wordt steeds populairder. De afgelopen jaren leek de consument nog niet echt enthousiast te worden, dit kwam vooral door de relatieve onbekendheid onder de consument. De laatste jaren komt hier echter steeds meer verandering in. Dankzij initiatieven als WallaMe komen consumenten steeds meer in aanraking met Augmented Reality en is de toekomst misschien wel heel dichtbij.